Zadowolony pracownik to wydajny pracownik!

Team Building

Nie sztuką jest znaleźć i zatrudnić wybitnych pracowników. Prawdziwym wyzwaniem jest utrzymać ich w zespole, zapewniając im odpowiedni poziom satysfakcji z wykonywanej pracy i dbając o ich dobre samopoczucie. Zadowolony pracownik to najlepszy ambasador firmy. Od czego zależy zadowolenie pracowników i jak je pielęgnować?

Wiesz jak dużą wartość wnosi zadowolony pracownik do zespołu?

Zorganizuj wyjazd firmowy, aby podnieść wydajność pracy jeszcze bardziej!

Zadowolony pracownik – jak go uszczęśliwić?

W pracy spędzamy 1/3 naszego życia. Dlatego ważne jest, żebyśmy dobrze się w niej czuli. Praca powinna dawać nam satysfakcję. Od czego zależy poziom zadowolenia pracowników? Agencja pracy Jobhouse przeprowadziła badanie „Szczęście w pracy Polaków 2020”, które wskazuje elementy mające znaczący wpływ na radość z wykonywanej pracy. Jak przedstawiają się wyniki sondażu?

Według danych aż 86% pracowników największą wagę przywiązuje do wynagrodzenia. Korzystne warunki finansowe oferowane przez firmę są w stanie utrzymać pracownika lub zachęcić kandydata do podjęcia pracy. 

Na drugim miejscu uplasowały się relacje z przełożonym. Aż 75% ankietowanych ceni sobie dobre stosunki z szefem, menadżerem lub innymi osobami z kadry zarządzającej. Ważne są dla nich takie kwestie jak: wsparcie przełożonych, dobra komunikacja pozioma i sprawiedliwe traktowanie wszystkich pracowników. 

Nieco mniej, bo 73% respondentów, za ważny aspekt mający wpływ na satysfakcję w pracy wymienia ogólne poczucie sensu wykonywanych działań. Pracownicy chcą czuć, że to, co robią, jest ważne, ma znaczenie dla rozwoju firmy. Chcą czuć się potrzebni i szanowani. 

Podobny wynik osiągnęła przyjazna atmosfera (72%), czyli dobre relacje w firmie. Pracownicy uważają, że zdecydowanie lepiej pracuje się w firmie, w której panuje pozytywna, luźna atmosfera, zatrudnieni są do siebie dobrze nastawieni, nie ma między nimi niezdrowej rywalizacji, szef nie wywiera na nich dużej presji. 

W dalszej kolejności ankietowani podają takie elementy jak:

  • możliwości rozwoju, jakie daje firma,
  • work-life balance, czyli możliwość zachowania równowagi między karierą a życiem prywatnym,
  • wsparcie i pomoc osób z zespołu,
  • elastyczne godziny pracy.

Dbanie o satysfakcję i radość pracowników to korzyści dla firmy w perspektywie długofalowej. Jak zadowolony pracownik może przyczyniać się do rozwoju przedsiębiorstwa?

Zadowolony pracownik to przepis na sukces 

Sukces firmy zależy od wielu czynników. Można wśród nich wymienić jakość produktów czy usług, innowacyjność, marketing, inwestycje w rozwój i konkurencyjność. Jednak nic nie byłoby możliwe, gdyby nie wykwalifikowana kadra pracownicza pełna zapału i motywacji do pracy. Zadowolony pracownik to gwarancja sukcesu na rynku!

Pracownik, który jest usatysfakcjonowany warunkami swojej pracy i lubi swoje obowiązki zawodowe, ma więcej motywacji, chętniej angażuje się w nowe projekty i z łatwością realizuje wyznaczone cele. Pracownicy tworzą luźną, pozytywną atmosferę w firmie, która sprzyja wydajnej pracy i kreatywności. Doskonale się dogadują, szybko rozwiązują wszystkie problemy i błyskawicznie wykonują swoje obowiązki zawodowe, a dzięki temu odnoszą sukcesy i pozwalają firmie się rozwijać.

Zadowolenie kadry pracowniczej to jeden z ważnych elementów mających wpływ na wizerunek firmy jako pracodawcy. Dobra atmosfera w miejscu pracy i szczęście zespołu to czynniki, które mogą ułatwić pozyskiwanie nowych, wybitnych pracowników. Pracodawca, który dba o dobro swoich pracowników, jest postrzegany jako pożądany na rynku pracy.

Zadowolony pracownik – atrakcyjne wynagrodzenie i benefity to podstawa

Jednym z głównych motywatorów w pracy jest atrakcyjna płaca za wykonywaną pracę. Zadowolony pracownik to ten, który czuje, że jego działania przynoszą korzyści, są opłacalne. Wynagrodzenie pracowników powinno znajdować się na podobnym poziomie, co stawki oferowane przez rynkowych konkurentów. W miarę możliwości można zaproponować kadrze lepsze warunki finansowe niż rynkowi rywale. Jednak samo wynagrodzenie to nie wszystko. Duże znaczenie mają również finansowe dodatki przydzielane pracownikom w określonych sytuacjach, tj.:

  • premie uznaniowe dla najlepszych pracowników,
  • premie uzależnione od wyników,
  • nagrody finansowe za wybitne osiągnięcia – np. nagroda za najlepszą sprzedaż w regionie.

Nie mniej ważny jest racjonalnie opracowany, atrakcyjny pakiet benefitów, czyli dodatków pozapłacowych. Wśród popularnych benefitów dla pracowników wymienimy: prywatną opiekę lekarską, samochód służbowy do użytku prywatnego, czy też karty wstępu do obiektów sportowych (np. na basen czy do klubu fitness).

Pracownicy chcą pełnić ważne role w firmie. Chcą czuć, że to, co robią, ma znaczenie i jest adekwatnie wynagradzane. Atrakcyjna płaca, porządny, finansowy system motywacyjny i pakiet dopasowanych, ciekawych benefitów powinny stanowić nieodłączny element employer brandingu w każdej firmie. 

Dobre relacje i przyjazna atmosfera to krok bliżej do zadowolenia pracownika

Według wielu pracowników to właśnie relacje z szefem mają ogromny wpływ na ogólny poziom zadowolenia z wykonywanej pracy. Niewiele mniej osób za ważny czynnik uważa atmosferę w pracy – a w tym relacje ze współpracownikami. Nie ulega więc żadnej wątpliwości, że o atmosferę w firmie i więzi między poszczególnymi członkami firmowej załogi trzeba dbać! Jak zrobić to dobrze?

Duże znaczenie ma komunikacja wewnętrzna. Sprawna komunikacja powinna stanowić filar funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa. Gdy pracownicy na poszczególnych szczeblach dobrze się dogadują, nie tylko pracuje im się przyjemniej, ale mogą łatwiej osiągać wyznaczone cele.

Jak usprawnić komunikację w grupie i tym samym ułatwić pracownikom zbudowanie koleżeńskich relacji? Kluczem do sukcesu jest integracja! Integracja zacieśnia więzi (między pracownikami oraz na linii szef-pracownicy), rozluźnia atmosferę i skutecznie motywuje do pracy. To przepis na zadowolonego pracownika, który umie stworzyć wokół siebie pozytywną aurę, dobrze czuje się w firmie i chętnie angażuje się w nowe wyzwania zawodowe.

Integracja grupy może przybrać najróżniejsze formy – od wspólnej kawy w firmie, przez imprezy tematyczne i pracownicze wyjścia do restauracji, na paintball czy w inne miejsca, aż do szalonych wyjazdów integracyjnych w malownicze miejsca. Szczególnie warto zaangażować się w organizację tych ostatnich. Wyjazd integracyjny to sposób na odstresowanie, poprawę nastrojów w zespole i wzmocnienie zadowolenia pracowników.

Jak zorganizować wyjazd integracyjny? Przede wszystkim należy znaleźć odpowiednie miejsce. Najlepiej wybrać się gdzieś w spokojną okolicę, z dala od hałasu i zgiełku miasta. Doskonałym kierunkiem są Karkonosze! Piękne, zapierające dech w piersiach widoki i bliskość niesamowicie różnorodnej natury tworzą znakomite warunki do tego, by budować przyjacielskie więzi.

Na wyjeździe firmowym nie może zabraknąć ciekawych atrakcji, które zapewnią pracownikom doskonałą zabawę i niezapomniane wspomnienia (tj. inspirujące warsztaty, zwiedzanie okolicy, imprezy tematyczne, ognisko integracyjne i inne), a także gier i zabaw integracyjnych dla pracowników, które ułatwią im lepsze poznanie i zacieśnienie więzi (igrzyska firmowe, drużynowe kalambury, prawda czy wyzwanie itp.).

Wspieraj i daj szanse na rozwój

Nie można zapominać, że zadowolony pracownik to ten, który otrzymuje wsparcie od swojego szafa i ma szanse na to, by rozwijać swoje kompetencje i piąć się w górę po szczeblach firmowej hierarchii. Firma powinna zapewnić pracownikom dostęp do materiałów, które pozwolą im się rozwijać. Raz na jakiś czas warto zorganizować szkolenie lub wysłać zespół na konferencję bądź inne spotkanie branżowe, podczas którego będą mogli dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy. 

Zadowolony pracownik to najlepszy ambasador firmy. I to nie podlega żadnej dyskusji! Dlatego w pracowników warto inwestować. Warto dać im się rozwijać, zapewnić znakomite warunki pracy i dbać o ich satysfakcję. Takie działania bez wątpienia przyniosą znakomite efekty!

Szybki kontakt Zamów ofertę