Turystyka eventowa: dlaczego warto włączyć ją do strategii biznesowej?

Imprezy firmoweTeam Building
Turystyka eventowa

Jeśli chcesz zmotywować pracowników do pracy, zaproponuj im dodatkowe benefity. Pomyśl o tym, by na stałe włączyć turystykę eventową do swojej strategii. Dzięki temu wyróżnisz się na rynku, a tym samym wzbudzisz zainteresowanie potencjalnych kandydatów. Sprawdź, dlaczego warto organizować imprezy firmowe! I czym w ogóle jest turystyka eventowa.

Turystyka eventowa: co to jest? 

Eventy firmowe są bardzo skutecznymi narzędziami komunikacji zarówno na poziomie zewnętrznym, jak i wewnętrznym. Nie tylko poprawiają wizerunek przedsiębiorstwa, lecz także wzmacniają więzi między pracownikami. To idealna okazja, by zbudować lub poszerzyć sieć networkingową. 

Mianem turystyki eventowej określamy podróże, które mają na celu wzięcie udziału w specjalnych imprezach kulturalnych. Odbywają się w ściśle określonym terminie. Proponowane wydarzenia na długo utkną w pamięci uczestników.  

Organizacja wycieczek firmowych może przyprawić o ból głowy, wymaga bowiem dopilnowania wielu spraw. Jeśli chcesz, by wyjazd zakończył się sukcesem, weź pod uwagę specyfikę grupy. Dopasuj atrakcje do zainteresowań, charakteru i predyspozycji sportowych pracowników. Nie każdy lubi wspinaczkę po górach, podobnie jak nie wszyscy wybiorą się na wymagającą przejażdżkę rowerową, czy spokojny spacer leśnym szlakiem. 

Turystyka eventowa jako element employer branding?
Doskonały pomysł!

Pozwól nam zadbać o wszelkie detale!

Turystyka eventowa a atmosfera w pracy 

Organizacja wydarzeń firmowych może być skomplikowanym przedsięwzięciem, w związku z tym, rola agencji eventowych z biegiem czasu nabrała większego znaczenia. Planowanie imprez i wyjazdów pracowniczych obejmuje:  

  • wybór motywu przewodniego, 
  • kwestie logistyczne, 
  • delegowanie zadań, 
  • bezpieczeństwo, 
  • marketing i PR, 
  • ustalenie budżetu i zarządzanie finansami, 
  • przygotowanie ankiety dla uczestników i informacja zwrotna. 

Pamiętaj jednak, że wysiłek się opłaca. Turystyka motywacyjna poprawia komunikację i współpracę w zespole. Ponadto pozwala szybko zbudować sieć kontaktów, która pomoże w dalszej karierze. Skutecznie promuje kulturę firmy, a także wzbudza entuzjazm i poczucie lojalności. Pamiętaj, by dopasować miejsce i charakter wyjazdu do potrzeb uczestników. Jeśli Ty i Twoi pracownicy lubicie aktywnie spędzać czas, możesz zaproponować zabawy terenowe, spływ pontonem po rzece, wspinaczkę po górach, czy białe szaleństwo na stoku. 

Dlaczego warto zorganizować wycieczkę firmową? 

Turystyka eventowa opłaca się z wielu różnych powodów. Jednym z głównych, dla których firmy organizują wycieczki pracownicze, jest burza mózgów nad nowymi, skomplikowanymi projektami. Zmiana otoczenia może pomóc w skupieniu i kreatywnym myśleniu. Pracownicy łatwiej wyjdą ze strefy komfortu i powiedzą, co naprawdę myślą o danym projekcie.  Jeśli chcesz osiągnąć swój cel, połącz burzę mózgów z zajęciami integracyjnymi i ciekawymi formami rozrywki w czasie wolnym.  

Zastanawiasz się, jak znaleźć idealny hotel na wyjazd firmowy? Jeśli chcesz, by pracownicy naprawdę odpoczęli i naładowali baterie, poszukaj obiektu położonego na uboczu. To doskonała okazja, by uciec od miejskiego zgiełku. Jeżeli wyjeżdżasz z dużą grupą, sprawdź, czy możesz zarezerwować hotel na wyłączność. Dzięki temu nikt nie będzie Wam przeszkadzał.

Ogrody w Dworze Korona Karkonoszy - kawiarnia

Turystyka eventowa: sposób na budowę efektywnego zespołu 

Imprezy pracownicze, podobnie jak sama turystyka eventowa, ma w tym przypadku zachęcić pracowników do większego wysiłku. Dobrze wynagradzani członkowie zespołu czują się docenieni, a tym samym z większym zaangażowaniem podchodzą do swoich obowiązków. W ten sposób przedsiębiorstwo może też wyeliminować luki w produktywności lub zająć się priorytetowymi działaniami. Ponadto wycieczki motywacyjne wspierają współpracę między działami. Dzięki temu firma może zdobyć przewagę konkurencyjną.  

Niewiele działań może być tak skutecznych w odstresowaniu i zmotywowaniu pracowników, jak turystyka eventowa. Wniesie powiew świeżości do codziennej rutyny. Możesz połączyć szkolenie lub konferencję z zabawami teambuildingowymi, by pracownicy zdobyli nowe umiejętności, a jednocześnie zapomnieli, choć na chwilę o swoich obowiązkach. 

Wyjazdy incentive: sprawdzona metoda motywacji pracowników 

Turystyka eventowa obejmuje wycieczki motywacyjne, które w przeciwieństwie do wielu wydarzeń biznesowych, skupiają się na zabawie, pysznym jedzeniu i aktywności fizycznej, a nie na pracy i edukacji. W ten sposób najczęściej nagradzają najlepszych pracowników firmy z branży ubezpieczeniowej, finansowej, technologicznej, motoryzacyjnej i farmaceutycznej. Rynek incentive travel jest niezwykle wymagający i konkurencyjny.  

Zazwyczaj tego typu wyjazdy trwają 3-7 dni i łączą w sobie zabawy integracyjne, możliwości nawiązania cennych kontaktów zawodowych i czas wolny. W tym przypadku pracodawca pokrywa większość, jeśli nie wszystkie wydatki. Może zorganizować wakacje dla najlepszych pracowników, określonych działów, klientów VIP lub kluczowych partnerów biznesowych. Niekiedy zaprasza na nie pracowników z osobą towarzyszącą. Za organizację takich wyjazdów odpowiada zewnętrzny lub wewnętrzny planista wydarzeń firmowych.

Wyjazdy motywacyjne dla firm

Jeżeli chcesz wyróżnić się na tle konkurencji, włącz turystykę eventową do strategii promocyjnej. Rozważ organizację zajęć rekreacyjnych, takich jak warsztaty gotowania lub mistrzostwa paintballu. Możesz również kupić bilety na spektakl teatralny, występ kabaretowy, czy koncert.   

Jak zorganizować imprezę – zobacz konfigurator imprez

Szybki kontakt Zamów ofertę