Szybki kontakt email email
Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w formularzu przez Dwór Korona Karkonoszy Sp. z o.o. z siedzibą w Sosnówce w celu udzielenia odpowiedzi na pytanie zawarte w formularzu.
Administratorem Pani/Pana danych osobowych/danych instytucji jest Dwór Korona Karkonoszy Sp. z o.o, z siedzibą przy ul. Liczyrzepy 20, 58-564 Sosnówka k. Karpacza. Podanie danych jest dobrowolne. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Szczegóły znajdują się w naszej Polityce prywatności
Oferta specjalna email email

LETNIA PROMOCJA na wesela w 2019 i 2020 roku!!!

Sobota/święto 11.11. i 21.12. od 127 zł
Boże Narodzenie 26/27.12. (2-gi dzień świąt) – od 153 zł

Sobota 28.12. od 164 zł
Czwartek 3.10. od 146 zł
Poniedziałek 07.10.; 21.10. od 132 zł
Piątek 29.11. od 125 zł


2020 rok:
Sobota 11.01. i 25.01. od 139 zł
Sobota 08.02. i 15.02. od 148 zł
Sobota 07.03. i 21.03. od 132 zł
Sobota 18.04. i 25.04. od 169 zł
Sobota 16.05. od 187 zł

Czwartki w sezonie letnim od 149 zł
Czwartki w sezonie zimowym od 123 zł

W piątki, niedziele 2019:
Imprezy urodzinowe – od 86 zł/1 os.
Chrzciny – od 53 zł/1 os.

email email: biuro@dwor-korona.pl
telefon tel.: 605 144 021
(kontakt w godz. 10-18)

Aktualności

2015-05-28

Kilka cennych porad, co i kiedy jeść latem!

Lato to dla wielu osób ulubiona pora roku. Warto pamiętać, że podczas upałów powinniśmy zmienić nie tylko garderobę, ale także zmodyfikować nasze menu. Dobrze skomponowany harmonogram naszych posiłków jest kluczem do promiennego wyglądu i świetnego samopoczucia. Co jeść, co pić i czego unikać? Na te pytania odpowiemy wspólnie z naszymi ekspertami.

Jak wiadomo, najważniejsza zasada to jedzenie świeżych produktów i picie dużej ilości wody. Porzucamy w ciepłe dni ciężkostrawne dania. Sięgamy po lekkie, ale jednocześnie sycące potrawy. Warto spożywać minimum 4 posiłki dziennie, rozłożone w regularnych odstępach czasowych.

Co podać do picia?

Latem powinniśmy wypijać minimum dwa litry płynów dziennie. – Pragnienie można skutecznie ugasić wodą z kranu. Przeważnie jest ona zdatna do picia. Jednak nadmiar związków wapnia, magnezu czy zanieczyszczenia mechaniczne mogą zepsuć jest smak i zapach. Gdy mamy problemy z wodą, warto rozważyć zastosowanie filtra. Woda jest mniej kaloryczna od soku, skutecznie gasi pragnienie, a organizm szybko ją przyswaja. – Gdy będziemy mieli dosyć samej wody, dobrą alternatywą, jednak w niedużej ilości, mogą być np. koktajle na bazie fermentowanych napojów mlecznych, takich jak maślanka czy kefir. Najlepiej dodać do nich owoce: banany, truskawki, jagody czy maliny. Tego typu napoje są orzeźwiające, a jednocześnie sycące i co najważniejsze, dostarczają nam wielu witamin – tłumaczy Robert Muzyczka, Szef Kuchni Dworu Korona Karkonoszy.

Śniadanie po raz pierwszy i śniadanie po raz drugi

Czyli dwa pierwsze i jednocześnie kluczowe posiłki. To właśnie one dostarczają nam najwięcej energii, a także witamin i minerałów. Warto zatem sięgnąć po nabiał, najlepiej jogurt z dodatkiem płatków pszennych lub musli. Są to posiłki bogate w węglowodany potrzebne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Do tego leśne owoce, a do picia – świeżo wyciskany sok. Takie śniadanie sprawi, że będziemy się dobrze czuli przez cały dzień. Dostarczymy organizmowi niezbędny zapas energii, nie obciążając jednocześnie żołądka. Warto też wspomnieć, że te lekkie potrawy są bardzo smaczne, co jest nie bez znaczenia, jeśli chcemy w dobrym humorze rozpocząć nowy dzień.

Jesteś tym co jesz

Kiedy przychodzi pora obiadowa, samo musli z jogurtem nie wystarczy, abyśmy dostarczyli sobie niezbędnej energii do dalszego funkcjonowania. Musimy wtedy zjeść coś pożywnego. Latem warto unikać ciężkostrawnych posiłków, jednak lekkostrawnie nie musi oznaczać mało sycąco. – Inspiracje możemy czerpać np. z kuchni śródziemnomorskiej. Danie takie jak makaron z sosem pomidorowym, risotto z owocami morza, wszelkiego rodzaju grillowane warzywa czy sałatki świetnie sprawdzą się na obiad letnią porą – mówi Szef Kuchni Dworu Korona Karkonoszy. Makaron najlepiej przygotować al dente. Dobrze, aby nasz wybór padł na pastę z pszenicy durum (semoliny) lub też pełnoziarnistą. Mięso powinniśmy spożywać ok. 2-3 razy w tygodniu, dla uatrakcyjnienia naszego menu. Świetnym wyborem będą także bogate w mikroelementy, lekkostrawne ryby, które najlepiej ugotować na parze.
 

wesele_lato_menu
Nasz ekspert weselny
Joanna Hoc-Kopiej
Joanna Hoc-Kopiej
Ponad 650 zrealizowanych wesel, rocznie zarządza realizacją ponad 80 wesel (w 2018 r. - 100 wesel).
 
Poprzednie wpisy
Slow Food to organizacja wspierająca i promująca lokalną kulturę, rękodzieło i producentów z danego regionu
Copyright © Dwór Korona Karkonoszy
Projekt i realizacja: www.web-director.pl